fredag 27 januari 2012

Fin fröbok


Nu har jag äntligen fått ett ex av Ulla Hasselmarks fina Fröbok i min hand. Den är väldigt trevligt skriven och både lättläst coh informativ. Flytsådd var nytt för mig. Det måste jag nu genast prova med några av Agapanthusfröna jag plockade med mig från Madeira (där växer de som "ogräs" längs vägkanten). Perfekt bok nu när frösäsongen inleds (i helgen för mig).

En annan liten skojig bok som jag ska ha nära till hands på Öland är Lilla fälthandboken: Trädgårdens djur. Den mäter inte mer än 9x13 cm, har ett skyddande plastfodral och passar i jackfickan. I den finns daggmaskar, fjärilar, tusenfotingar, spindlar och andra små vänner i mängd, ett djur på varje sida. Min dotter Karin älskar daggmaskar och tusenfotningar, så den blir perfekt. Efter att ha tittat i boken vet jag nu att det finns massor av olika daggmaskar.

2 kommentarer:

  1. Fröboken har jag och en från Nordstedts om insekter som är bra men det blir nog en om Trädgårdens djur med.
    Ha en bra helg
    Mariana

    SvaraRadera
  2. Den har jag fasst inte den här utgåvan.
    Bilderna är så fina i den.Och lätt att ta till sig och förstå hur man gör.
    Har haft stor glädje o nytta genom åren av denna fina bok.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera