måndag 20 februari 2012

Nu har vi bestämt tapet






Nu har vi bestämt vilken tapet vi ska ha som fondvägg i vårt sovrum på Öland. Det blir Soul 8359 från Boråstapeter och en matchande ljusbeige kulör på övriga väggar. Bakgrundsfärgen är lite som en natthimmel och gräsen eller om det är grenar med barr känns också som att de passar in i ett hus som ligger där det här ligger. Själva stilen med ett stänk från Japan känns också rätt, passar ihop med både med funkistanken och med hur badrummet kommer att se ut.

I barnens rum har vi tänkt oss ljusblått, men jag kan tala om att det finns många ljusblåa kulörer. Vi har hittills provat sex stycken. Bell light från Nordsjö och Igloo från Alcro leder. Det får nog bli någon av dem, tror inte min man vill ha fler att välja på. I övrigt blir det vitt eller snarare Snö. Alla färger har så fina namn nu förtiden. Allt detta jobb för att välja tre kulörer och en tapet. Men bygger vi nu nytt, så vill jag att det ska bli bra.

2 kommentarer:

  1. Den var fin!Som du säger kommer den passa fint med omgivningen till ert hus.
    Letar oxå tapet till en fondvägg i vardagsrummet.
    Trodde att jag visste precis vad jag ville ha men...åh det är svårt...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Ojojoj vad vi höll på med att plocka ut färg till våra fönsterfoder så att de skulle matcha fönstren. Vi vill inte ha olika nyanser av vitt på väggar,listor o fönster så vi kämpade på. Killen från färgbutiken kom tom hem för att kunna veta vilken mer färg han skulle dutta i färghinken.

    SvaraRadera