söndag 18 mars 2012

Potatis till midsommar!


Förra året vid den här tiden läste jag en artikel i Hemträdgården om hur man få egen potatis färdig till midsommar om man bor i Stockholmstrakten (författaren bor i Uppsala). Det tyckte jag lät som ett kul projekt och bestämde mig för att det skulle vi prova i år. Och för någon vecka sedan var det dags att sätta igång. Då beställde vi två sorters potatis från Lars Viken; Maris Peer och Linzer Delikatesse. Nu i helgen har jag följt råden i artikeln och stoppat ner potatisarna en och en i såjord i krukor för att förgro dem i 3-4 veckor. Sedan ska de ner i i jord i Ikea-påsar eller motsvarande (så att man kan rädda dem från frost om det behövs). Det ska verkligen bli kul att se om de kommer att bli klara i tid.

1 kommentar:

  1. Egen potatis det är lycka det :-) o tomater åh...
    Längtar :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera