torsdag 8 december 2011

Att välja hus är inte lätt

En stor storstuga och ett kök där vi skulle kunna laga mat och umgås med vänner och minst tre sovrum, det var vad vi sökte efter. Små sovrum var helt okej, hellre att kvadratmetrarna fanns i storstugan. Vi ville också ha ett enplanshus eftersom vi tyckte att det passade bäst på tomten.

Efter att ha tittat på mängder av planritningar tyckte vi att Skidstahus och Värsårsvillan hade de bästa alternativen. Vi besökte också några vänner i deras nya X-house-hus och tyckte att det hade en smart konstruktion.

Dagen innan vi skulle åka hem för sommaren gjorde jag äntligen slag i saken och promenerade bort till ett nytt gulbyggt hus i närheten som såg väldigt fint ut och knackade på och frågade vad det var för ett hus. När jag kom in tyckte jag att jag kände igen mig och mycket riktigt. Det här var vår favoritritning bland Värsårsvillans fritidshus, Dalarö 78, i verkligheten. Vad fint det var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar